________________________________
★“လူ အျဖစ္ ရခဲ သည္ ဆိုသည္မွာ….”★
_________________________________
★“လူ အျဖစ္ ရခဲ သည္ ဆိုသည္မွာ….”★
_________________________________

“ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္”ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေသာပါဠိေတာ္ တစ္ပုဒ္ ကိုၾကားဖူးၾကၿပီးျဖစ္မည္ထင္ပါ၏။ မူရင္း ပါဠိေတာ္ မွာ-“မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ”(ျမန္မာျပန္=လူအျဖစ္ ကိုရခဲသည္)ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
ေနာ့ေပတဲ့ ယေန႔ေခတ္ လူအမ်ားစု မွာ “လူ႕အျဖစ္ ရခဲသည္” ဟု မထင္မွတ္ေတာ့ပါေခ်။(မရိုေသ့စကား) “ေယာက္်ား ႏွင့္ မိန္းမ ေပါင္းသင္းလွ်င္ လူျဖစ္တာပဲ မဟုတ္လား”ဟု ခပ္လြယ္လြယ္ ဆိုၾကပါသည္။တစ္ေန႔ တစ္ျခား တိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ ကမာၻ႕လူဦးေရ စာရင္း ကိုၾကည့္လွ်င္ “လူ႕အျဖစ္ရလြယ္သည္”ဟူျခင္း မွာ ဟုတ္သေယာင္ေယာင္ထင္ရပါ၏။
“ရွားပါးသတၱ၀ါ စာရင္း၀င္ အခ်ိဳ႕တိရိစၦာန္ေတြဆိုရင္ မ်ိဳးပြားယူတာေတာင္ မရေတာ့ဘူးဗ်ာ။လူ႕ဘ၀ ရဖို႔ထက္ေတာင္ ခဲယဥ္းေသးတယ္။” ဟု ဆိုတတ္သူမ်ားလည္း ၾကားဖူးပါသည္။
“လူသတၱ၀ါ ဘယ္ေလာက္မ်ားတယ္ ေျပာေျပာ၊ တိရိစာၦန္ေတြထက္စာရင္ အင္မတန္နည္းပါတယ္။အိမ္တစ္အိမ္မွာရွိတဲ႕ ပိုးမႊား၊ျခပုန္း၊ပုရြက္ဆိတ္ ပိုးေလာက္လန္းေတြ နဲ႔ အိမ္ မွာရွိတဲ႔ လူနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ပါလား။”ဟုလည္း အခ်ိဳ႕က ႏိႈင္းယွဥ္ ျပတတ္ျပန္သည္။
“လူသတၱ၀ါ ဘယ္ေလာက္မ်ားတယ္ ေျပာေျပာ၊ တိရိစာၦန္ေတြထက္စာရင္ အင္မတန္နည္းပါတယ္။အိမ္တစ္အိမ္မွာရွိတဲ႕ ပိုးမႊား၊ျခပုန္း၊ပုရြက္ဆိတ္ ပိုးေလာက္လန္းေတြ နဲ႔ အိမ္ မွာရွိတဲ႔ လူနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ပါလား။”ဟုလည္း အခ်ိဳ႕က ႏိႈင္းယွဥ္ ျပတတ္ျပန္သည္။
အခ်ိဳ႕ ကလည္း က်န္းဂန္ ပါဠိေတာ္မ်ားမွ ထုတ္ႏႈတ္၍ “လူ ျဖစ္ေပမယ့္ လူ အသိ မရွိရင္။တနည္းအားျဖင့္ အိပ္၊စား၊ကာမ ပဲ သိေနရင္ လူ မဟုတ္ပါဘူးဗ်။ လူ လုိ႔ေတာင္ ေခၚလို႔ မရပါဘူးဗ်ာ။” ဟူ၍လည္း ေျပာဆိုတတ္ပါသည္။
“လူကအျဖစ္ရခဲတယ္ ဆိုတာ ဘုရား ေဟာဗ်။ ဘုရားရွင္ က မဟုတ္ပဲ ေဟာပါ့မလား။”ဟူ၍လည္း မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕က “ဘုရားေဟာ” ဟူ၍ ဘာမသိ၊ညာ မသိ လက္ခံယံုၾကည္ေနျခင္းကိုလည္း ေတြ႕ဖူးပါသည္။
ထိုသို႔ ေျပာသူမ်ားထဲတြင္ “လူဦးေရ ႏွင့္ တိရိစာၦန္ ဦးေရ” ႏိႈင္းယွဥ္ ေျပာတတ္သူတို႔သည္လည္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအားျဖင့္ မွန္ပါသည္။ “အသိဉာဏ္ ပညာ မရွိပါ က လူလို႔ ေခၚ၍မရေၾကာင္း” ေျပာသူတို႔သည္လည္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအားျဖင့္ မွန္ပါေပသည္။
သို႔ရာတြင္-“လူ႕အျဖစ္ ကိုရခဲ သည္” ဆိုရာ၌-
တိရိစာၦန္ က လူထက္ မ်ားေနျခင္းသည္လည္း အဓိက မဟုတ္ပါ။
လူျဖစ္ၿပီး လူအသိ မသိျခင္းသည္လည္း အဓိက မဟုတ္ပါ။
သို႔ရာတြင္-“လူ႕အျဖစ္ ကိုရခဲ သည္” ဆိုရာ၌-
တိရိစာၦန္ က လူထက္ မ်ားေနျခင္းသည္လည္း အဓိက မဟုတ္ပါ။
လူျဖစ္ၿပီး လူအသိ မသိျခင္းသည္လည္း အဓိက မဟုတ္ပါ။
“ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္”ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔သည့္ “မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ”ဟူသည္၏ လိုရင္းအဓိပၸါယ္ မွာ-
“ပုဂၢိဳလ္ ၊သတၱ၀ါ တစ္ဦး အပါယ္ငရဲ သို႔ က်ေရာက္သြားပါက လူျပန္ျဖစ္ဖို႔ရာ ခဲယဥ္းသည္” ဟုသာ ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤစကား ကို က်ြန္ေတာ္ က “မဟာ၀ဂၢ သံယုတ္ပါဠိေတာ္” တြင္ပါ၀င္သည့္ “သစၥသံယုတ္” ကိုမွီး၍ ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေဖာ္ျပပါ ထို ပါဠိေတာ္တြင္-
ေဖာ္ျပပါ ထို ပါဠိေတာ္တြင္-
“ရဟန္း တို႔-
လူေသ၍ လူျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
လူေသ၍ နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
နတ္ေသ၍ နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
အေၾကာင္းရင္း ကား သစၥာေလးပါး ကို မသိျခင္းေၾကာင့္ တည္း။”
လူေသ၍ လူျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
လူေသ၍ နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
နတ္ေသ၍ နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
အေၾကာင္းရင္း ကား သစၥာေလးပါး ကို မသိျခင္းေၾကာင့္ တည္း။”
“ရဟန္း တို႔-
ငရဲ မွ ေသ၍ လူျဖစ္သူ ၊နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
တိရိစာၦန္ မွ ေသ၍ လူျဖစ္သူ ၊နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
ၿပိတၱာ မွ ေသ၍ လူျဖစ္သူ ၊နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
အေၾကာင္းရင္း ကား သစၥာေလးပါး ကို မသိျခင္းေၾကာင့္ တည္း။”ဟု “ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္”ေဟာၾကားထားေတာ္မူပါသည္။
ငရဲ မွ ေသ၍ လူျဖစ္သူ ၊နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
တိရိစာၦန္ မွ ေသ၍ လူျဖစ္သူ ၊နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
ၿပိတၱာ မွ ေသ၍ လူျဖစ္သူ ၊နတ္ ျဖစ္သူ နည္းလွ၏။ ငရဲ-တိရိစာၦန္-ၿပိတၱာ ၌ ျဖစ္သူမ်ားလွ၏။
အေၾကာင္းရင္း ကား သစၥာေလးပါး ကို မသိျခင္းေၾကာင့္ တည္း။”ဟု “ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္”ေဟာၾကားထားေတာ္မူပါသည္။
ထမ္းပိုးတံုး မွ အေပါက္ ႏွင့္ လိပ္ကန္းႀကီး ၏ လည္ပင္း သည္ တစ္ေန႔ေန႔၊တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ တြင္ စြပ္မိေကာင္း၊စြပ္မိမည္ ျဖစ္ပါေသာ္လည္း “ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး အပါယ္ က်ၿပီ” ဟု ဆိုလွ်င္ “လူ ျပန္ျဖစ္ရန္”လြန္စြာ ခဲယဥ္းလွပါသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဟူမူ-ေလာဘ ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ထူေျပာမႈေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။(သစၥာေလးပါး မသိျခင္း သည္ အ၀ိဇၨာ (ေမာဟ)ပင္ျဖစ္ပါသည္။)
“လူ႔ဘ၀ က ေသၿပီး လူျပန္ျဖစ္တဲ႔ လူ၀င္စားေတြ အမ်ားႀကီး ျမင္ဖူးသားပဲ မဟုတ္လား။” ဟု ေမးစရာရွိပါသည္။သတၱ၀ါ အနတၱ ႏွင့္ႏိႈင္းစာလွ်င္ လူေသ ၍ လူျပန္ျဖစ္သူ ကား ေျပာပေလာက္ေအာင္မ်ားသည္ မဟုတ္။“ဒါဆို ဘာျဖစ္လို႔ လူဦးေရ မ်ားေနရတာလဲ”ဟုလည္း ေမးစရာရွိျပန္ပါသည္။ငရဲ-တိရစၦန္-ၿပိတၱာ ဘံုတို႔မွ သတၱ၀ါတို႔ႏွင့္ ႏိႈင္းစာပါက လူဦးေရ သည္ အနည္းငယ္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
“လူ႔ဘ၀ အဘယ္မွ် ရခဲသနည္း”ဟုဆိုေသာ္ လူသာမာန္ မဆိုထားႏွင့္ “ေလးအသေခ်ၤ ႏွင့္ကမာၻတစ္သိန္း”ပါရမီ ျဖည့္ခ႔ဲရေသာ
“ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္းေတာ္” သည္ပင္လွ်င္ ထိုကာလ အတြင္း၌ ငရဲက် လိုက္၊ တိရိစာၦန္ျဖစ္လိုက္၊လူ႕ဘ၀ ေရာက္လိုက္၊နတ္ၿဗဟၼာ ဘ၀ ေရာက္လုိက္ စသည္ျဖင့္ က်င္လည္ေနရေၾကာင္း ကို(၅၅၀) နိပါတ္ေတာ္တြင္ သိႏုိင္ပါ၏။ အျခား“ပေစၥက ဗုဒၶါ၊ အဂၢသာ၀က” စသည္တို႔သည္လည္း ထို႔အတူ သာျဖစ္ပါ၏။
“ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္းေတာ္” သည္ပင္လွ်င္ ထိုကာလ အတြင္း၌ ငရဲက် လိုက္၊ တိရိစာၦန္ျဖစ္လိုက္၊လူ႕ဘ၀ ေရာက္လိုက္၊နတ္ၿဗဟၼာ ဘ၀ ေရာက္လုိက္ စသည္ျဖင့္ က်င္လည္ေနရေၾကာင္း ကို(၅၅၀) နိပါတ္ေတာ္တြင္ သိႏုိင္ပါ၏။ အျခား“ပေစၥက ဗုဒၶါ၊ အဂၢသာ၀က” စသည္တို႔သည္လည္း ထို႔အတူ သာျဖစ္ပါ၏။
ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ျဖစ္ခ်င္လြန္း၍ မဟုတ္ပါ။“ဆုႀကီးပန္”မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း “ပုထုဇဥ္”ပီပီ “မသိမႈ အားႀကီး”လြန္းေသာေၾကာင့္ “ကံ”အားေလ်ာ္စြာျဖစ္ရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ထင္ရွားေသာ သာဓက မွာ “ပေစၥက ဗုဒၶါ”ေလာင္းလ်ာမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ “အဇာတသတ္” ႏွင့္ “ေဒ၀ဒတ္” တို႔သည္လည္း လက္ရွိ အခ်ိန္ ငရဲ ခံေနရဆဲပင္ျဖစ္ပါ၏။ ငရဲ မွလြတ္လွ်င္လည္း လူျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။အျခားေသာ သတၱ၀ါ တို႔သည္လည္း အကုသိုလ္ ကံကုန္၍ အပါယ္ေဘး မွ လြတ္လာလွ်င္ လြတ္လာပါလိမ္႔မည္။ သို႔ေသာ္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ စေသာ အကုသိုလ္တရားမ်ားေၾကာင့္ အပါယ္ သို႔ တစ္ဖန္ ျပန္ေရာက္ၾကရျပန္ပါသည္။
သီလစင္ၾကယ္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းႀကီးမ်ားပင္လွ်င္ တစ္ခ်က္မွားသြားလွ်င္ အပါယ္က်တတ္ပါသည္။(ဓမၼ ပဒ တြင္ပါ၀င္သည့္
“သန္း”ျဖစ္သြားသည့္ “တိႆ ရဟန္းႀကီး” ႏွင့္ “ဧရက ပတၱနဂါးႀကီး”ျဖစ္သြားေသာ ရဟန္း တို႔ကား သက္ေသနမူနာေကာင္းျဖစ္ပါသည္။)
“သန္း”ျဖစ္သြားသည့္ “တိႆ ရဟန္းႀကီး” ႏွင့္ “ဧရက ပတၱနဂါးႀကီး”ျဖစ္သြားေသာ ရဟန္း တို႔ကား သက္ေသနမူနာေကာင္းျဖစ္ပါသည္။)
“သူေ႒း”တစ္ဦးသည္ တိုက္တာ အေဆာက္အဦး ႏွင့္မေနလို၍ တဲအိမ္ ေဆာက္ေနခ်င္လွ်င္ လြယ္ကူပါသည္။
“ဆင္းရဲသား”တစ္ဦး က တဲကုတ္ ႏွင့္မေနလို၍ တိုက္တာ ေဆာက္မည္ ဆိုပါက လြန္စြာခဲယဥ္းမည္ ျဖစ္ပါသည္။
“ဆင္းရဲသား”တစ္ဦး က တဲကုတ္ ႏွင့္မေနလို၍ တိုက္တာ ေဆာက္မည္ ဆိုပါက လြန္စြာခဲယဥ္းမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုကဲ႔သို႔ပင္-
မည္သည့္အရာ မည္သည့္ကိစၥ မဆို အျမင့္မွ အနိမ္႔ ဆင္းရန္ လြယ္ကူတတ္ေသာ္လည္း အနိမ္႔ မွ အျမင့္တက္ရန္ကား ခဲယဥ္းတတ္လွပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္-
ရခဲေသာ လူ႕ဘ၀ ကို ရထားသူ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအေနျဖင့္ “သတၱ၀ါတို႔သည္ မေကာင္းမႈ၌ သာေမြ႕ေလ်ာ္တတ္သည့္အတြက္ လူေသ လွ်င္ လူျဖစ္သူ နည္းလွ၏ ”ဟူေသာ ဘုရားေဟာ ေဒသနာ ကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္၍ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္မ်ား အးထုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကပါေစေၾကာင္း ေမတၱာျဖင့္ တိုက္တြန္းအပ္ပါ၏။
မည္သည့္အရာ မည္သည့္ကိစၥ မဆို အျမင့္မွ အနိမ္႔ ဆင္းရန္ လြယ္ကူတတ္ေသာ္လည္း အနိမ္႔ မွ အျမင့္တက္ရန္ကား ခဲယဥ္းတတ္လွပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္-
ရခဲေသာ လူ႕ဘ၀ ကို ရထားသူ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအေနျဖင့္ “သတၱ၀ါတို႔သည္ မေကာင္းမႈ၌ သာေမြ႕ေလ်ာ္တတ္သည့္အတြက္ လူေသ လွ်င္ လူျဖစ္သူ နည္းလွ၏ ”ဟူေသာ ဘုရားေဟာ ေဒသနာ ကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္၍ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္မ်ား အးထုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကပါေစေၾကာင္း ေမတၱာျဖင့္ တိုက္တြန္းအပ္ပါ၏။
ေရးသားၿပီးစီး။ ။ ၁၃၇၆ခုႏွစ္၊၊ျပာသိုလဆန္း၊ (၈)ရက္၊(၁၂-၁-၂၀၁၅)၊တနလၤာေန႔-(ေန႔လည္-၁၁း ၁၀)
ခ်မ္းသာပါၾကေစ၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္္ၾကပါေစ။
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
ကလ်ာဏ မိတၱ
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น